کاتالوگ ها و انواع آنها

کاتالوگ

کاتالوگ به مجموعه ای از اطلاعات جمع آوری شده می گویند که برای یک شرکت یا موسسه، ریزترین اطلاعات کالاهای آنها را برای مشتریان گفته باشند . کاتالوگ ها برای کسانی که رابط میان مصرف کننده و تولیدکننده هستند، تهیه می شود. این اشخاص، نقش خریداران عمده مثلا فروشنده یا مغازه دار را بازی می کنند.

کاتالوگ ها، معرفی کالا ها و محصولات را بر عهده دارند و اطلاعاتی که درون آنهااست نیاز نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد.

فرض کنید که شما تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی هستید. کاتالوگ شما باید برای داروخانه ها، مغازه دارها و کسانی که واسطه های پخش این محصولات هستند تهیه گردد و چیزهایی که درون آنها هست باید حاوی اطلاعاتی در مورد محصولاتتان به صورت جزئی و کلی باشد.

اطلاعات داخل کاتالوگ بسیار مهم است که این اطلاعات شامل: قیمت محصول، سایز محصول، تعداد محصول در یک کارتن، اندازه کارتن، قیمت کل کارتن، تعداد رنگ از هر محصول در کارتن و… می باشد.

معمولا وقتی آنها را طراحی و چاپ می کنند قیمت گرانتر می شود و به تعداد مورد نیاز چاپ می گردد زیرا چاپ آن هامحدود است و فقط برای خریداران و عرضه کنندگانی که با شرکت شما کار میکنند چاپ می شود.

برای چاپ کاتالوگ، از کاغذهایی با گرم بالای ۲۰۰ و کاغذهای کلفت در طراحی و چاپ آن استفاده می کنند.

کاتالوگ و بروشور مجموعه اطلاعاتی هستند که چیزهای جزئی و کلی و خاص یک محصول و فواید و عملکردهای آن محصول، نحوه ی مصرف و قیمت آن و حتی تنوع رنگی آن محصول را برای مصرف کننده درج میکنند تا مصرف کننده با خواندن آن به راحتی تصمیم بگیرد.  

تاثیر کاتالوگ بر فروش

برای این که بخواهید مشتری را جذب کنید در جلد محصول هم تبلیغاتی را انجام دهید. سعی کنید تبلیغات را به شکلی انجام دهید که تمام مردم بتوانند متوجه شوند.

کاتالوگ
کاتالوگ

یک قانونی در تبلیغات وجود دارد که می گوید: اگر در مورد محصول مورد نظر خود یک جا کلی از مزیت های آن بگویید بیشتر مشتری جذب می شود تا این که یکسری مزیت ها را بگویید و مزیت های دیگر را در ماه های آینده یا روزهای دیگر ذکر کنید.

وقتی شما کلی از مزیت ها را یک جا به مشتری می گویید مشتری فکر می کند که کالایی بهتر از این دیگر پیدا نمی شود و این یعنی جذب مشتری.

کاتالوگ و بروشور، یکی از تبلیغات مهم برای شرکت ها و سازمان هاست. اگر شما مدیر یک شرکت هستید و اگر می خواهید که برند و محصولات خودتان را به مردم و مشتریانتان معرفی کنید حتما باید از بروشور یا کاتالوگ استفاده کنید.

علاوه بر بروشور یا کاتالوگ که برای معرفی و تبلیغ محصولات است، می توان از بنر برای تبلیغات استفاده کرد. استفاده از بنر در مکان عمومی مشتریان زیادی را به خود جلب می کند.

وظیفه اصلی آن ها، معرفی درست و موثر در مورد شرکت یا سازمان و محصولات آن ها می باشد.

انواع کاتالوگ یا بروشور

  • دو لت
  • سه لت
  • ضمیمه

کاتالوگ دو لت، برای تبلیغ و فعالیت تجاری بسیار روش مناسبی است چون به راحتی میتوان مطالب را خواند و وقت کمتری صرف میشود.

کاتالوگ سه لت، یکی از ویژگی های خوب آن، داشتن فضای زیاد برای ارائه اطلاعات بیشتر است.

کاتالوگ ضمیمه، یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار برای تبلیغات می باشد که اگر به طور مناسب و خوب استفاده شود نتیجه ی عالی را در بر دارد.

کاتالوگ
کاتالوگ

مطالعه بیشتر