تبلیغات و انواع روش های تبلیغات

امتیاز 5.00 ( 1 رای )
تبلیغات و کارت ویزیت

این روزها تبلیغات در زندگی اجتماعی انسانها بسیار نقش مهم و فعالی دارد. کسی که به عنوان تولیدکننده یا فروشنده است سعی میکند با تبلیغات بهتر محصول خود را به مشتریان عرضه نماید. در کل تبلیغات توسط فروشنده میتواند به شکل های گوناگون باشد. هرچه تبلیغات بهتر و پرشورتری انجام دهند مشتریان بیشتری را جذب خواهند کرد.

در دنیای نسل جدید، تبلیغات حضوری پرشور در عرصه اطلاع رسانی دارد که بخش اصلی و مهم کار رسانه را انجام میدهد. تبلیغ به این معنی می باشد که بخواهند کسی را به سوی چیزی یا کاری سوق دهند در فرهنگ به معنی: ابلاغ کردن، رساندن، اطلاع دادن و آگهی می باشد.

تبلیغات بازرگانی، به نوعی از تبلیغات گویند که ارتباطات غیر شخصی باشد مثلا درباره ی سازمان، محصول، خدمات یا ایده ای که به خاطر آن حامی مالی پول پرداخت کند. وقتی یک فروشنده یا تولید کننده، تضمین فروش زیاد و مداوم را انجام می دهد میخواهد نشان دهد که این کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا مشتری در ذهن خود این کالا را بسپارد.

ویژگی تبلیغات میتواند یک نوع ارتباط جمعی شامل گیرنده، فرستنده و پیام باشد و را معمولا از قبل در مورد مبلغ آن صحبت می کنند و بعد آن را منتشر می کنند. از طریق کانال ها یا ابزارهای ارتباط جمعی میتوان تبلیغ کرد. یکی از اهداف تبلیغ، جلب نظر مخاطب برای خرید می باشد.

تبلیغات نوعی رسانه به حساب می آید که موفقیتش نیازمند سطح اطمینان مخاطب می باشد پس هیچ مسئله ای نباید اعتماد مخاطبان را از بین ببرد.

انواع تبلیغات

  • روزنامه و مجلات
  • عکس و فیلم
  • سینما
  • نامه پستی
  • رادیو
  • تلویزیون
  • پوستر
  • کتاب و بروشورها
  • تابلوهای الکترونیکی در خیابان ها و مکان های عمومی
  • اینترنت

برخی دیگر تبلیغات را به چند دسته های دیگر تبلیغ می کنند مانند: تبلیغ بازرگانی و غیر بازرگانی، تبلیغ خدمت رسانی، تبلیغ همراه با موسیقی، تبلیغ درامی، تبلیغ دولتی.

تبلیغات
تبلیغات

یکی از راه های تبلیغاتی، می تواند کارت ویزیت باشد که طراحان کارت ویزیت را با استفاده از نرم افزارهایی مانند کرل یا فوتوشاپ انجام میدهند.

تبلیغات بازرگانی باعث میشود مخاطب از محصول اطلاعات مناسبی را دریافت کند و تفاوت قیمت ها را بداند تا بتواند راحت و درست انتخاب کند.

تبلیغات بازرگانی در رسانه ها باعث میشود کالای بیشتری به فروش رود و این یعنی باعث بهتر شدن بازار کار خواهد شد. تبلیغات، یک نوع سرمایه گذاری غیر مستقیمی است که برای رسانه ها درآمد بالایی دارد.

شرکت ها و سازمان ها برای تبلیغ کالاهایشان به هیچ عنوان نباید اغراق کنند و واقعیت ها را در مورد کالاهایشان بیان کنند تا مشتریان زیادی را جلب کنند.

در تبلیغاتی که انجام می شود،  باید مشخصات دقیق در مورد کالا را اعلام کنند. مانند: وزن، ترکیبات، قیمت و نوع خدمات پس از فروش.

تبلیغات بر اساس میزان نفوذپذیری به سه دسته تقسیم میشوند مانند: تلویزیون، رادیو، روزنامه- فروشگاه ها، اسپانسرینگ و یا بیلبورد- تبلیغات یکپارچه و ۳۶۰ درجه.

شاخص های تبلیغ موفق

  • تبلیغ باید به صورت مداوم باشد
  • اگر میخواهید تبلیغاتتان را در رسانه تصویری یا صوتی منتشر کنید زمان پخش آن نباید کمتر از ۳۰ ثانیه باشد.
  • باید با زبانی بیان کنید یا بنویسید که تمام مردم بتوانند متوجه شوند.

قبل از انتشار تبلیغ، اول باید از اوضاع بازار، میزان استقبالی که قرار است بشود، وضع فروش جنس خبر داشته باشید و آن را ارزیابی کنید.

موفقیت و یا شکست شما بازاریان، همه و همه بستگی به نوع کلماتی که برای تبلیغ به مشتریان استفاده می کنید دارد. مشکل اصلی که باعث می شود مشتری جذب نکنید استفاده از کلمات پوچ و بی معنی می باشد.

تبلیغات
تبلیغات

مطالعه بیشتر