بنر های تبلیغاتی چیستند؟

بنر

یکی از تبلیغاتی که در عرصه تجارت الکترونیک متداول است، تبلیغات بنر می باشد. استفاده از بنر، یکی از جذاب ترین شیوه های تبلیغات است که برای انتقال پیام به صورت تصویر یا متن و یا تلفیقی از هر دو استفاده میشود. یکی از کارآمدترین روش های بازاریابی در دنیای مجازی، بنرهای تبلیغاتی می باشد.

در بعضی از بنر ها، مقدار متن زیاد است و این اغلب باعث کسل کنندگی مخاطب زمان دیدن آن می شود. گاهی یک تصویر را اگر در آن قرار دهید تاثیرگذاری بیشتری نسبت به متون طولانی می باشد. به این نوع بنرها، گرافیکی می گویند. برای طراحی بنر می توان از نرم افزارهایی مانند:کرل یا فتوشاپ استفاده کرد.

دلایل های مهمی که باعث می شود از بنر های تبلیغاتی گرافیکی استفاده شود میتوان به افزایش بازدید سایت، کسب درآمد و معرفی کسب و کار از طریق نمایش بنرهای گرافیکی و افزایش محبوبیت نام برد.

برای اینکه بنر شما بیشتر دیده شود، بهتر است با ابعاد بزرگ آن را چاپ کنید تا بیشتر جلوی دید مردم باشد. شما می توانید بنر را در سایت های مختلف و در فضای مجازی هم قرار دهید تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. بنر هایی که با رنگ های قرمز و زرد طراحی می شوند مخاطبان زیادی را مورد توجه قرار می دهند و اگر از رنگ سبز یا آبی استفاده شود مخاطبان زیادی را جذب نمی کند و البته این دو رنگ هم طرفداران خاص خود را دارند. برای چاپ بنر، سایزهای آن بستگی به مقیاس پیکسل دارد وقتی هرچه تعداد پیکسل ها در عرض و ارتفاع بیشتر باشد باعث بزرگتر شدن سایز آن می شود.

ویژگی های بنر خوب

  • تعامل
  • استفاده مناسب از فضا
  • استفاده از تصاویر مرتبط
  • پیغام خلاقانه
  • پیغامبا هدف جذب مخاطب
  • استفاده از تصویر برند
  • متن چشمگیر
  • شوخ طبعی
  • رنگ بندی مناسب
  • سایز مناسب

تعامل: با وجود عناصری برای تعامل، ۶۰ درصد باعث آگاهی بیشتر مخاطبین می شود.

بنر
بنر

استفاده مناسب از فضا: وقتی از تمام فضای بنر برای گذاشتن متن و عکس استفاده می کنید باعث جذب مخاطب می شود. البته در بعضی از موارد این کار باعث شلوغی شده و مخاطب را زده می کند.

استفاده از تصویر مرتبط: تبلیغاتتان هر موضوعی باشد باید تصاویرتان مرتبط با موضوع باشد تا برای مخاطب مفهوم درستی بیان شود.

پیغام خلاقانه: باید از متن هایی استفاده شود که تاثیرگذاری بسیار فراوانی را بر روی مخاطب بگذارد.

پیغام با هدف جذب مخاطب: معمولا یک نوشته ای مثل : روی بنر کلیک کنید وجود دارد که باعث می شود برای مخاطب این حس القا شود که قرار است بعد از این، اتفاقات جالبی بیفتد.

استفاده از تصویر برند: قسمتی را باید اختصاص داد برای گذاشتن برند مخصوص شرکت یا موسسه.

متن چشمگیر: برخی واژه ها را باید طوری جاگذاری کرد که راحت چشم در نگاه اول آن را ببیند چون از اهمیت بالایی برخوردار است.

شوخ طبعی: استفاده از متنی که حس شوخ طبعی دارد باعث می شود جذابیت را دو چندان کند و راحت در ذهن مخاطب جای بگیرد.

رنگ بندی مناسب: برای این که بتوانید بیشتر جلب توجه کنید بهتر است از رنگ های مکمل برای جذابیت استفاده کنید.

سایز مناسب: باید سایزی را در نظر گرفت که بیشترین بازدهی را بدهد.

انواع بنرهای گرافیکی

  • تصویر ثابت
  • تصویر متحرک
  • ویدیوئی

تصویر ثابت: معمولا در این نوع، فقط یک تصویر استفاده می شود.

تصویر متحرک: از جذابیت بیشتری برخوردار است و شامل چند تصویر متحرک می باشد.

ویدیوئی: یکی از گذینه های مهم برای تبلیغ، ویدیویی می باشد.

بنر
بنر

مطالعه بیشتر