بروشور ها و انواع آنها

بروشور

بروشور ها معمولا قیمتشان مناسب است و در سایزهای متفاوت و با سلیقه ی شما چاپ می شود. تیراژ این بروشورها بالاست چون قرار است که در بین مصرف کنندگان زیادی قرار بگیرد. معمولا با کاغذهای گرم پایین چاپ می شوند چون ارزانتر می شود. اما میتوان به دلخواه هم چاپ کرد.

شما برای اینکه بتوانید محصول خود را بفروشید، با یک برگ بروشور که درون آن توضیحات مفیدی در مورد محصول باشد را می توان به راحتی مشتری جذب کنید و کالا را به فروش برسانید.

فرقی که بین کاتالوگ و بروشور است این است که بروشور بسیار ارزانتر می باشد و طراحی و چاپ آن در تیتراژ بالاتری انجام می شود. کاغذی که استفاده می شود نازک می باشد.

بروشورها و کاتالوگ ها معمولا به صورت سه لت استفاده می شوند که دارای ۳ لایه هستند و شامل ۶ پنل می باشد. کاتالوگ ها معمولا برای بازاریابی و جذب کردن مخاطب انجام میگیرد اما بروشورها معمولا در مورد اطلاعات فنی و نحوه ی استفاده از کالاها می پردازند.

در بروشورها باید از فونت هایی استفاده کنید که مردم با خواندن آن خسته نشوند و دست از خواندن برندارند. کیفیت چاپ آن ها بسیار مهم می باشد. اگر قبلا از جایی تقدیر شدید حتما آن را به مشتری بگویید چون این باعث جذب مشتری می شود. تبلیغات ارزش کار و اعتبار شرکت یا موسسه ی شما را بالا می برد. این نوع تبلیغات مانند مجلات دوام و ماندگاری بالایی دارند و برای رسیدن به اهدافتان به شما بسیار کمک می کند.

یک بروشور دارای چهار هدف می باشد

  • اطلاعات
  • تبلیغات
  • شناسایی
  • آموزشی

اطلاعات: معمولا از آن برای اطلاع رسانی به مردم در مورد خدمات و محصول شرکت استفاده می شود. تبلیغات: ابزاری است که با آن شما می توانید یک یا چند کالا یا محصول را با خدماتش تبلیغ کنید.

بروشور
بروشور

شناسایی: شما با ارائه آن، شرکت یا موسسه ی خود را به مردم می شناسانید و دارای شان و اعتبار می شوید.

آموزشی: نحوه ی استفاده ی صحیح را به مشتریان و مردم عزیز آموزش می دهد .

شما برای طراحی یک بروشور اول باید مشخص کنید که برای چه هدفی طراحی می شود و چه چیزی را می خواهید به مخاطب خود برسانید.

بروشورها  قیمتشان با توجه به موارد مختلف تغییر می کند مانند: نوع کاغذ، براق یا مات بودن، چاپ، طراحی گرافیکی، عکس ها و تصاویر و… که انتخاب هر یک از این ها بستگی به مخاطب خاص دارد.

استفاده از عکس با کیفیت و مناسب باعث میشود مشتری سریع چشمم کالا را بگیرد و خریداری کند. بروشورها شبیه یک کتاب یا یک مجله ی کوچکی هستند که تعداد زیادی تصاویر و اطلاعات در مورد کالا یا محصول داده است. بروشورها را درون روزنامه ها و مجلات، و یا با قرار دادن در استندها به مخاطب می دهند.

مزایای استفاده از بروشور

  • توزیع آسان
  • مقرون به صرفه بودن
  • سازنده اعتبار کسب و کار شما
  • حامل اطلاعات جامع

عمده ترین حالت را، بروشورهای آکاردئونی دو و سه لت تشکیل می دهند. برای درست کردن دو لت، روی یک کاغذ پشت و روی آن چاپ می شود و از وسط یک تا می شود. برای درست کردن سه لت، یک صفحه که هر دو طرف آن چاپ شده و به سه قسمت تا می کنیم.

بروشورها معمولا دارای چهار رنگ می باشند که بر روی کاغذهای ضخیم و گلاسه چاپ می شوند که باعث شود کیفیت بالایی داشته باشد.

بروشور
بروشور

مطالعه بیشتر